Monday 11 July 2011

Duhai Hati,Duhai Sahabat...

Assalamualaikum..alolo,rindunya dekat belog tersayang nehh..muahaha!!okay,aku dah tahu ramai yang ghindu aku,ta perlu nak ulang banyak kali okay:)terima kasih kerana merindui diriku yaa.okay,aku harap korang sihat..Kalau ada yang bertanya ke mana aku menghilang,hanya satu perkataan yang mampu aku ucap iaitu SIBUK.Biasalaa..da nak dekat trial,nak dekat SPM,macam nii laa kan...Actually aku nak share pada korang satu story..dengarkan...ops silap..bacalah

Ada kumpulan kawan baik ..yang A da lama kawan dengan B,yang C pula da lama kawan denagan D...nak dijadikan cerita...yang si B dan si D mula berkawan rapat..hubungan B dgn A mulai renggang ,begitu juga dengan hubungan C dan D..si C dan A mula merasa terpinggir,rasa tidak dihargai,...maka hubungan mereka berempat mulai renggang.Mungkin ada di antara korang yang kata si A dan C terlalu kolot,mungkin jeles..tapi si B dan D seharusnya peka juga kan dengan keadaan sekeliling??

so apa yang aku try nak tekankan kat sini...dalam sesebuah persahabatn..peka lah*bukan pekak!! dengan keadaan sekeliling,alert dengan hati kawan kawan:)fikirlah kesan perbuatan korang..sayang laa sahabat korang,hargai laa dia..korang tahu tak??okay aku tahu korang tak tahu sebab aku lum kasi tahu...hehe..kita mungkin boleh hidup tanpa kekasih,tapi cuba korang pikir,boleh tak korang hidup tanpa SAHABAT?for sure tak boleh..mungkin tak semua kawan tuu adalah sahabat,tapi,korang kena ingat setiap sahabat adalah kawan..

Lagi satu,before syarahan aku nii habis:) aku tahu,memang susah nak jaga hati orang,tapi aku nak korang tahu..korang jagalah hati korang dahulu,nescaya dengan automatic nya,korang akan jaga hati orang lain..
Okayla..till here:)jaga diri,salam




check dulu hati kita:)


lepas da check,renovate pula tau:)

aku mengharapkan,aku dan 'mereka' akan terus bersama


sesungguhnya kau adalah kurniaan terindah dalam hidupku


No comments:

Post a Comment

Like Unlike