Friday 7 October 2011

"Selalu jumpa orang yang salah "

assalamualaikum..lama kan tak ketemu..for sure ramai yang rindu ..kan ??okay just a quick update...macam tajuk entry aku nii ..ramai akn pertikaikan knp kita jumpa orang yang salah...antara soalan yamg aku selalu dengar :

"knp ALLAH duga aku macam nii?apa salah aku?"
"knp nasib aku selalu malang bila bab cinta?"
"knp selalu dapat yang suka game aku ?"


so hari nii aku nak jawab semua soalan tuu :))

# supaya kita akan lebih menghargai nilai kasih sayang
# supaya kita sentiasa berusaha mencari yang terbaik
# supaya kita sentiasa dekat dengan DIA  untuk mengharapkan pertolonganNYA
# supaya kita dapat belajar sesuatu dari sebuah kehilangan,belajar erti sabar,reda :)
# supaya kita tahu CINTA kepada ALLAH dan rasul adalah seagung-2 cinta
# supaya kita tahu menilai baik buruk setiap benda
# supaya kita sedar,tak semua benda yang kita rancang adalah yg terbaik
# supaya kita sedar bahawa allah itu perancang yang MAHA HEBAT

so lepas nii jangan pertikaikan dah...sepatutnya kita jangan sedih bila putus cinta,tetapi cubalah untuk versyukur,kerana ALLAH memberi kita peluang untuk mencari yang terbaik :)

No comments:

Post a Comment

Like Unlike